Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Dehn, Milton J. |
---|---|
Titel | Long-term memory problems in children and adolescents. Assessment, intervention, and effective instruction. |
Quelle | Hoboken, N.J: Wiley (2010), XVII, 388 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3) |
Beigaben | grafische Darstellungen; Literaturangaben S. 341-376 |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 0-470-43831-2; 978-0-470-43831-2 |
DOI | 10.1002/9781118269688 |
Schlagwörter | Beobachtung; Fallstudie; Testkonstruktion; Arbeitsgedächtnis; Entwicklungsstörung; Gedächtnis; Kognitive Entwicklung; Kognitiver Prozess; Langzeitgedächtnis; Metakognition; Vergessen; Kind; Leistungsbeurteilung; Lernen; Lernmethode; Unterrichtsforschung; Gedächtnishilfe; Neurowissenschaften; Therapie; Messverfahren; Training; Intervention; Leistungsmessung; Risiko; Jugendlicher; USA |
Abstract | This book presents... practices for assessing long-term memory functions, as well as selecting and using evidence-based instructional practices with memory-impaired students. ... [It] bridges theory and practice to provide professional guidance with coverage of: 1. Risk factors that can lead to long-term memory impairments; 2. How long-term memory relates to other types of memory; 3. The subcomponents and processes of long-term memory and how they relate to academic achievement; 4. What is known about the neuroanatomy of how memories are formed; 5. The developmental trajectory of memory and learning; 6. Common types of memory dysfunction; 7. Memory assessment strategies, interventions for memory problems, and instructional practices that support memory. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2011/2 |