Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMele, Angelo
TitelA structural model of segregation in social networks.
QuelleLondon: Centre for Microdata Methods and Practice (2010), 54 S., 1721 KB
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheCemmap working paper / Centre for Microdata Methods and Practice. 2010,32
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
SchlagwörterSoziale Beziehung; Schüler; Ethnische Beziehungen; Monte-Carlo-Methode; Arbeitspapier; Netzwerk
AbstractIn this paper, I develop and estimate a dynamic model of strategic network formation with heterogeneous agents. While existing models have multiple equilibria, I prove the existence of a unique stationary equilibrium, which characterizes the likelihood of observing a specific network in the data. As a consequence, the structural parameters can be estimated using only one observation of the network at a single point in time. The estimation is challenging because the exact evaluation of the likelihood is computationally infeasible. To circumvent this problem, I propose a Bayesian Markov Chain Monte Carlo algorithm that avoids direct evaluation of the likelihood. This method drastically reduces the computational burden of estimating the posterior distribution and allows inference in high dimensional models. I present an application to the study of segregation in school friendship networks, using data from Add Health containing the actual social networks of students in a representative sample of US schools. My results suggest that for white students, the value of a same-race friend decreases with the fraction of whites in the school. The opposite is true for African American students. The model is used to study how different desegregation policies may affect the structure of the network in equilibrium. I find an inverted u-shaped relationship between the fraction of students belonging to a racial group and the expected equilibrium segregation levels. These results suggest that desegregation programs may decrease the degree of interracial interaction within schools.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2011/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: