Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Oliver, Esther |
---|---|
Titel | Research and development in adult education. Fields and trends. Gefälligkeitsübersetzung: Forschung und Entwicklung in der Erwachsenenbildung. Bereiche und Trends. |
Quelle | Opladen: Budrich (2010), 135 S.
PDF als Volltext |
Reihe | Study guides in adult education |
Beigaben | grafische Darstellungen; Literaturangaben S. 117-121 |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-3-86649-304-9 |
URN | urn:nbn:de:0111-opus-82840 |
Schlagwörter | Bildungsforschung; Chancengleichheit; Soziale Partizipation; Soziale Integration; EU-Programm; Fachkenntnisse; Leistungsbeurteilung; Lernen; Spracherwerb; Politik; Arbeitsplatz; Professionalisierung; Qualifizierung; Erwachsenenbildung; Lebenslanges Lernen; Weiterbildner; Anerkennung; Geschlechtsspezifik; Zugangsvoraussetzung; Europäische Union; Arbeitnehmer; Ausländer; Ausländerin; Migrant |
Abstract | "The importance of adult education has been growing steadily, whether it's with regard to migration, societal inclusion, the work place, or the professionalization of adult educators themselves. By providing an international perspective on the most important research issues in adult education, this study guide offers a wealth of up-to-date information for anyone interested in this diverse field. The book is designed as a text book providing didactic material for discussion and further exploration of a wide range of adult education research from an international perspective. From the Contents: EU policy in Education and AE: links with Research opportunities on the field Support for Research in Adult Education in the European Union Main areas of Research in AE at the International level - Research on Migration. - Research on Inclusion, Access and Participation - Professionals, Assessment and Counselling - Learning in the Workplace." Forschungsmethode: deskriptive Studie. (Text excerpt, IAB-Doku). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2011/1 |