Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenHoy, Wayne K. (Hrsg.); DiPaola, Michael F. (Hrsg.)
TitelAnalyzing school contexts.
Influences of principals and teachers in the service of students.
QuelleCharlotte, NC: Information Age Publ. (2010), XIII, 285 S.Verfügbarkeit 
ReiheResearch and theory in educational administration
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN1-61735-014-1; 978-1-61735-014-6
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Fallstudie; Längsschnittuntersuchung; Organisationstheorie; Soziale Ungleichheit; Beeinflussung; Einstellung (Psy); Leistungssteigerung; Armut; Beeinflussung; Grundschule; Kooperation; Längsschnittuntersuchung; Lehrer; Modell; Schüler; Schule; Schulleitung; Schulverwaltung; Soziale Ungleichheit; Wirtschaft; Schulprogramm; USA; Bildungsmanagement; Organisationstheorie; Unterrichtsprozess; Fallstudie; Schulleiter; Arbeitszeit; Abbruch; Leistungssteigerung; Schulorganisation; Zeitbudget; Schule; Schulleiter; Schulleitung; Schulorganisation; Schulprogramm; Schulverwaltung; Schulkultur; Grundschule; Sekundarbereich; Lehrer; Schüler-Lehrer-Beziehung; Schüler; Schülerleistung; Unterrichtsprozess; Armut; Wirtschaft; Arbeitszeit; Effektivität; Zeitbudget; Abbruch; Effektivität; Einflussfaktor; Kooperation; Modell; USA
Abstract[This book] is the ninth volume in a series of research and theory in school administration dedicated to advancing our understanding of schools through empirical study and theoretical analysis. The current selection of readings is loosely organized around the broad topics of school contexts, leadership, and organizational properties that influence the effectiveness of schools. The book begins with a reflective analysis of the importance of organizational theories and theorizing in educational administration and then proceeds to examine research on how leaders, especially principals, can strengthen the instructional and academic capacity of the school to enhance teachers' effectiveness in producing strong student outcomes. The analyses deal not only with what instructional leadership practices make positive differences in teaching and learning, but also with how district leadership is pivotal in developing school partnerships with business and how district mentoring programs to develop future school leaders succeed. Finally, the authors examine school climate, academic optimism of teachers, organizational trust, and the constraints and opportunities that the law provides to develop and maintain a respectful school environment conducive to learning. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2011/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: