Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenMillei, Zsuzsa (Hrsg.); Griffiths, Tom G. (Hrsg.); Parkes, Robert John (Hrsg.)
TitelRe-theorizing discipline in education.
Problems, politics, & possibilities.
QuelleNew York, NY u.a.: Lang (2010), XII, 192 S.Verfügbarkeit 
ReiheComplicated conversation: a book series of curriculum studies. 34
BeigabenLiteratur- und URL-Angaben
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISSN1534-2816
ISBN1-4331-0966-2; 978-1-4331-0966-9
SchlagwörterStaatsbürgerliche Erziehung; Gewalt; Verhalten; Mediennutzung; Medienwirkung; Australien; Diskurs; Gewalt; Kontrolle; Lehrer; Politische Bildung; Schüler; Schule; Sexualität; Verantwortung; Verhalten; Disziplinarmaßnahme; Unterrichtsstörung; Lernverhalten; Schulleben; Schule; Schulkultur; Schulleben; Sekundarbereich; Lehrer; Schüler; Disziplin (Ordnung); Disziplinarmaßnahme; Unterrichtsstörung; Lernverhalten; Soziales Verhalten; Verantwortung; Politische Bildung; Sexualität; Diskurs; Fallbeispiel; Kontrolle; Jugendlicher; Australien
AbstractFor over a century, teachers, parents, and school leaders have lamented a loss of 'discipline' in classrooms. Caught between guidance approaches on the one hand and a call for zero tolerance on the other, current debates rarely venture beyond the terrain of implementation strategies. This book aims to reinvigorate thinking on 'discipline' in education by challenging the notions, foundations, and paradigms that underpin its use in policy and practice. It confronts the understanding of 'discipline' as purely repressive, and raises the possibility of enabling forms and conceptualizations of 'discipline' that challenge tokenistic avenues for students' liberation and enhance students' capacity for agency. This book is an essential resource for university lecturers, pre-service and in-service teachers, policymakers, and educational administrators who want to re-think 'discipline' in education in ways that move beyond a concern with managing disorder, to generate alternative understandings that can make a difference in students' lives. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2010/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: