Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Andrew, Michael D. (Hrsg.); Jelmberg, James R. (Hrsg.) |
---|---|
Titel | How teachers learn. An educational psychology of teacher preparation. |
Quelle | New York, NY u.a.: Lang (2010), XVI, 220 S. |
Reihe | Educational psychology, critical pedagogical perspectives. 8 |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-4331-0842-9; 978-1-4331-0842-6 |
Schlagwörter | Führung; Aktionsforschung; Evaluation; Lernpsychologie; Verhalten; Aktionsforschung; Curriculum; Führung; Hochschulzulassung; Kooperation; Lernen; Moral; New Hampshire; Programm; Schule; Supervision; Verhalten; Evaluation; Hochschule; Lehramtsstudent; Lernpsychologie; USA; Entwicklung; Qualitätssicherung; Praktikum; College; Schule; College; Lehramtsstudent; Lehrerausbildung; Supervision; Junglehrer; Lernen; Curriculum; Programm; Moral; Ausbildungsangebot; Ausbildungsprogramm; Praktikum; Hochschulzulassung; Hochschule; Entwicklung; Kooperation; Portfolio; Qualitätssicherung; New Hampshire; USA |
Abstract | The essential goal for teacher education seems clear: to provide our nation's schools with the best possible teacher candidates. This statement is a basic one, yet the ramifications for our nation's children and our country's future are critical. ... This book shows us how to provide the best possible preparation for our nation's teachers. Through a case study of the five-year teacher education program at the University of New Hampshire (UNH) and selected research articles and convention presentations related to the program, [this book] documents the evolution and achievements of a program that is a model of the best practices for teacher preparation. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2010/4 |