Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Kubiszyn, Tom; Borich, Gary D. |
---|---|
Titel | Educational testing and measurement. Classroom application and practice. 9. ed. |
Quelle | Hoboken, NJ: Wiley (2010), XV, 495 S. |
Beigaben | Illustrationen; Literaturangaben S. 475-479 |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 0-470-52281-X; 978-0-470-52281-3 |
Schlagwörter | Kompetenz; Evaluation; Reliabilität; Testkonstruktion; Validität; Einstellungsmessung; Pädagogische Diagnostik; Testanwendung; Testdurchführung; Testmethodik; Testtheorie; Bildungsrecht; Bildungsreform; Lehrer; Lernziel; Bildungsstandards; Schüler; Validität; Evaluation; Sonderpädagogik; USA; Bildungsreform; Pädagogische Diagnostik; Testkonstruktion; Kompetenz; Testtheorie; Leistungsbeurteilung; Einstellungsmessung; Intervention; Leistungsmessung; Reliabilität; Bildungsrecht; Lehrer; Schüler; Leistungsbeurteilung; Schulnote; Schülerleistung; Lernziel; Inklusion; Messverfahren; Sonderpädagogik; Intervention; Leistungsmessung; USA |
Abstract | While grasping testing and measurement concepts can sometimes seem daunting, the new Ninth Edition of ... [this book] continues to present content in a reader-friendly, jargon-free manner. Through its conversational style, the authors keep the needs of their primary audience - classroom teachers - fully in mind, while also providing sufficient information to enable interested readers to grasp the theory behind various assessment strategies and testing procedures. This edition includes a new chapter that introduces the response-to-intervention (RTI) approach to formative assessment and intervention in the regular classroom that is being adopted in schools across the nation; and up-to-date and balanced coverage of No Child Left Behind (NCLB), high-stakes testing, and the complexities and controversies of the Individuals with Disabilities Educational Improvement Act (IDEIA). (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2010/3 |