Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAzam, Mehtabul; Chin, Aimee; Prakash, Nishith
TitelThe returns to English-language skills in India.
QuelleBonn: IZA (2010), 26 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheDiscussion paper series / Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit. 4802
BeigabenKarten
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
SchlagwörterEnglisch; Indien; Lohn; Mehrsprachigkeit; Bildungsertrag; Bildungsertrag; Mehrsprachigkeit; Englisch; Lohn; Arbeitspapier; Indien
AbstractIndia's colonial legacy and linguistic diversity give English an important role in its economy, and this role has expanded due to globalization in recent decades. It is widely believed that there are sizable economic returns to English-language skills in India, but the extent of these returns is unknown due to lack of a microdata set containing measures of both earnings and English ability. In this paper, we use a newly available data set 'the India Human Development Survey, 2005' to quantify the effects of English-speaking ability on wages. We find that being fluent in English (compared to not speaking any English) increases hourly wages of men by 34%, which is as much as the return to completing secondary school and half as much as the return to completing a Bachelor's degree. Being able to speak a little English significantly increases male hourly wages 13%. There is considerable heterogeneity in returns to English. More experienced and more educated workers receive higher returns to English. The complementarity between English skills and education appears to have strengthened over time. Only the more educated among young workers earn a premium for English skill, whereas older workers across all education groups do.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2010/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: