Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGerdes, Christer
TitelDoes immigration induce 'native flight' from public schools?
Evidence from a large scale voucher program.
QuelleBonn: IZA (2010), 31 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheDiscussion paper series / Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit. 4788
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
SchlagwörterSchule; Allgemein bildende Schule; Privatschule; Arbeitspapier; Auswahl; Voucher; Bevölkerung; Migrant; Dänemark
AbstractRecent studies point to a positive correlation between ethnic heterogeneity due to immigration and the propensity of opting out from public schools for private alternatives. However, immigration across regions is hardly exogenous, which obstructs attempts to reveal causal mechanisms. This paper explores changes in the immigrant population in Danish municipalities 1992-2004, a period marked by a substantial influx of refugees, where a state-sponsored placement policy restricted their initial choice of residence. Besides such demographic changes, for more than hundred years Denmark has allowed parents to enroll their children into so called 'free schools', i.e. schools that are privately operated. Taken together, this provides a unique opportunity to determine if there has been 'native flight' from public schools to free schools. Results from this study indicate an increase in native Danes propensity to enroll their children in free schools as the share of children with immigrant background becomes larger in their municipality of residence. The effect is most pronounced in small and medium sized municipalities, while it seems absent in larger municipalities. One explanation for the latter holds that residential segregation within larger municipalities makes a choice of private alternatives less attractive.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2010/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: