Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFan, Elliott; Meng, Xin; Wei, Zhichao; Zhao, Guochang
TitelRates of return to university education.
The regression discontinuity design.
QuelleBonn: IZA (2010), 40 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheDiscussion paper series / Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit. 4749
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
SchlagwörterSchätzung; Bildungsertrag; Regression; Akademikerberuf; Arbeitspapier; China
AbstractEstimating the rate of return to a university degree has always been difficult due to the problem of omitted variable biases. Benefiting from a special feature of the University Admission system in China, which has clear cutoffs for university entry, combined with a unique data set with information on individual National College Entrance Examination (NCEE) scores, we estimate the Local Average Treatment Effects (LATE) of university education based on a Regression Discontinuity design. To the best of our knowledge, this is the first study to use RD design to estimate the causal effect of a university education on earnings. Our results show that the rates of return to 4-year university education relative to 3-year college education are 40 and 60 per cent for the compliers in the male and female samples, respectively, which are much larger than the simple OLS estimations revealed in previous literature. Since in our sample a large proportion of individuals are compliers (45 per cent for males and 48 per cent for females), the LATEs estimated in this paper have a relatively general implication. In addition, we find that the LATEs are likely to be larger than ATEs, suggesting that the inference drawn from average treatment effects might understate the true effects of the university expansion program introduced in China in 1999 and thereafter.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2010/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: