Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKim, YouJin; Payant, Caroline
TitelImpacts of task complexity on the development of L2 oral performance over time.
QuelleIn: International review of applied linguistics in language teaching, 55 (2017) 2, S. 197-220
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 1; Literaturangaben; Tabellen 3
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0019-042X; 1613-4141
DOI10.1515/iral-2017-0066
SchlagwörterEmpirische Forschung; Ausdrucksfähigkeit; Englischunterricht; Fremdsprachenunterricht; Korea; Mündlicher Ausdruck; Ausdrucksfähigkeit; Empirische Forschung; Mündlicher Ausdruck; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Aufgabenstellung; Korea
AbstractRobinson's Cognition Hypothesis states that requiring second language (L2) learners to engage in tasks of increasing complexity may promote greater quality of language production. However, few studies have explored the impact of increasing task complexity on learners' development of L2 oral performance over time. The present study employed a pre-test/post-test design to investigate how engaging in tasks with different degrees of complexity impact L2 oral performance development with sixty Korean learners of English. Task complexity was manipulated based on the [+/-reasoning demands] variable following Robinson's Triadic Componential Framework (2001). To measure the effects of task complexity on L2 oral performance, learners were assigned to one of four conditions: a) simple task, b) +complex task, c) ++complex task, and d) no task. The pre- and post-test results were analysed for complexity, accuracy, and fluency. Results indicated that L2 oral performance under complex task conditions led to greater syntactic complexity and fluency over time. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International review of applied linguistics in language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: