Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLasagabaster, David; Doiz, Aintzane
TitelA Longitudinal Study on the Impact on CLIL on Affective Factors.
QuelleIn: Applied linguistics, 38 (2017) 5, S. 688-712Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Tabellen 9
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1477-450X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Langzeituntersuchung; Fachunterricht; Fremdsprachenunterricht; Empirische Forschung; Affektives Lernen; Fremdsprachenunterricht; Fachunterricht
AbstractContent and Language Integrated Learning (CLIL) programmes are burgeoning in European school contexts due to the widespread belief that they help to significantly improve foreign language learning while content learning is not negatively affected. However, some of its purported benefits still need to be empirically confirmed. Thus, while this approach is widely believed to positively influence students' affective stance, research studies are scant, and hardly any are longitudinal in nature. In an attempt to fill this gap, the present longitudinal study aims to analyse the impact of CLIL on different affective components. The participants are 304 secondary education students who were enrolled in CLIL and non-CLIL programmes. Contrary to expectations and the reviewed literature, the downward motivational trend observed in non-CLIL students in previous studies was not found. The results also indicate that CLIL does not help to sustain students' motivation over time, but motivation to learn the subject matter is maintained in CLIL classes. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: