Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEskildsen, Søren W.; Thoedórsdóttir, Gudrun
TitelConstructing L2 Learning Spaces: Ways to Achieve Learning Inside and Outside the Classroom.
QuelleIn: Applied linguistics, 38 (2017) 2, S. 143-164Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen 5; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1477-450X
SchlagwörterInteraktion; Lernen; Lernumgebung; Aufgabenstellung
AbstractThe language classroom and contexts beyond provide different environments for learning. In the classroom, L2 users are typically and primarily labeled 'learners', whereas beyond the classroom, 'in the wild' to borrow a term from Hutchins (1995), any aspect of their identity might take prominence. Drawing on data sets from classroom and non-classroom settings, this article shows two examples of the interactional work that goes into preparing for learning and how the ensuing learning/teaching activities are carried out. In both cases, participants co-construct learning/teaching spaces; the article shows how the two contexts call on different resources to accomplish this. Moreover, the actual learning sequences in interaction, framed around repair activities, are different in the two contexts; in the wild, the learning space is more condensed, embedded in the business-doing of the service encounter, whereas in class the activities are more extensive, the consequentiality is relaxed as speakers easily refer back to previous repair work and word searches, and they draw on writing and reading to an extent arguably rarely possible in non-classroom contexts. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: