Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrocher, Andreas; Van Valin, Robert D.
TitelAbout full and underspecified representations of alternations in the lexicon: evidence from sentence reading.
QuelleIn: Linguistische Berichte, (2017) 251, S. 271-291Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Tabellen 1
Spracheenglisch; deutsche Zitate
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0024-3930
SchlagwörterEmpirische Forschung; Englisch; Lesen; Empirische Forschung; Satzbauplan; Satz (Ling); Satzbauplan; Englisch; Lesen
AbstractVan Valin (2013) proposed that, in sentence contexts, the two readings of verbs participating in the causative/inchoative alternation such as break (John broke the stick in half / The stick broke in half) are derived from an underspecified representation. In contrast, the active accomplishment reading of verbs such as march (The soldiers marched to the field in an hour) is assumed to be derived from the verb's activity reading (The soldiers marched in the field for an hour). In this paper, the authors tested the two hypotheses in a sentence reading experiment using a priming technique. Their data are compatible with the view that verbs of the causative/ inchoative alternation are lexically underspecified: Verbs such as break yielded statistically unreliable priming for either form. However, no evidence was found for lexical derivation for verbs of the activity/active accomplishment alternation: Both forms were strongly primed and, importantly, more so than the two forms of causative/inchoative verbs. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Linguistische Berichte" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: