Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enIllés, Éva; Akcan, Sumru
TitelBringing real-life language use into EFL classrooms.
QuelleIn: ELT journal, 71 (2017) 1, S. 3-12
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-8290; 0307-8337; 0951-0893; 1477-4526
SchlagwörterEnglischunterricht; Fremdsprachenunterricht; Humor; Unterrichtsplanung; Authentizität; Lehrerrolle; Unterrichtsplanung; Humor; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Authentizität
AbstractThis article explores the potential of the classroom as a venue for authentic, real-life language use, and highlights the importance of unplanned classroom communication. Examples from the lessons of prospective English teachers in Hungary and Turkey indicate that, when given the opportunity, EFL students enjoy using the L2 spontaneously. The classroom observations provide evidence that unplanned interactions can create conditions which give rise to humour and linguistic creativity, both of which feature prominently in language use outside the classroom as well. By raising metalinguistic awareness and promoting fluency, humorous language play facilitates language acquisition as it enables learners to experiment as well as express their own meanings and find their voice in English. Teachers should, therefore, encourage off-task conversations and make good use of students' humorous repartee and asides. Teacher educators should also encourage prospective teachers to create and exploit opportunities for naturally occurring interaction in their future classes. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ELT journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: