Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHuang, Denise; Leon, Seth; La Torre, Deborah
TitelUsing entropy balancing to reduce the effects of selection bias in afterschool studies. An example in studying the relationship between intensity of afterschool program participation and academic achievement.
QuelleIn: International journal for research on extended education, 5 (2017) 1, S. 5-25
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2196-3673; 2196-7423
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-221404
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Forschungsmethode; Längsschnittuntersuchung; Risikokind; Bildungsertrag; Primarbereich; Schülerleistung; Programm; Außerschulisches Lernen; Entropie; Außerschulische Jugendbildung; Auslesekriterium; Nachmittagsbetreuung; Selektion; Los Angeles, Calif.; USA
AbstractEvery since the enactment of the No Child Left Behind Act (2001) in the United States, achievement gains resulting from afterschool participation have been of particular interest. However, findings have been inconsistent. The challenge for researchers is partly due to the wide variation of program goals, difficulty in obtaining valid control groups, difficulty in obtaining clean records of data, the high transience rates of the students, and in particular, the failure to differentiate among the dosage students receive and the inherent potential of selection bias in the afterschool population. This study draw on a large dataset and allows for the analysis of effects over the course of several years. Using LA's BEST afterschool program as an example, this study employed advanced methodology to reduce selection bias in examining the relations between afterschool program participation and academic achievement. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal for research on extended education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: