Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Drüding, Markus |
---|---|
Titel | Am Ende eines langen Weges? Explorative Erkundungen zum Umgang mit der Kategorie Geschichtskultur in aktuellen Richtlinien und Lehrplänen. |
Quelle | In: Zeitschrift für Geschichtsdidaktik, 16 (2017) 1, S. 135-149Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1610-5982; 2196-8292 |
DOI | 10.13109/zfgd.2017.16.1.130 |
Schlagwörter | Methode; Lehrplan; Geschichtsbewusstsein |
Abstract | In recent years the terminus "historical culture" got the status of a new category for the history of didactics and was in the focus of many debates. In this context we see demands to integrate this category also in curricula, in history lessons and schools. Despite this debate there are no empirical attemps to explore the role of this category in school contexts. Which role plays this category in current curricula? How do these curricula define historical culture, and what are the consequences for historical learning in schools. The article wants to answer and discuss these questions! |
Erfasst von | Leibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig |
Update | 2021/4 |