Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWeber, Katharina S.; Spörkel, Olaf; Mertens, Melina; Freese, Alem; Straßburger, Klaus; Kemper, Boris; Bachmann, Clemens; Diehlmann, Knut; Stemper, Theodor; Buyken, Anette E.; Ketelhut, Kerstin; Müssig, Karsten
TitelPositive effects of promoting physical activity and balanced diets in a primary school setting with a high proportion of migrant school children.
Gefälligkeitsübersetzung: Die positive Wirkung der Förderung von körperlicher Aktivität und ausgewogener Ernährung in einem Grundschulsetting mit einem hohen Anteil von Kindern mit Migrationshintergrund.
QuelleIn: Experimental and clinical endocrinology & diabetes, 125 (2017) 8, S. 554-562
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0947-7349; 1439-3646
DOI10.1055/s-0043-101918
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Motorische Leistungsfähigkeit; Verhaltensänderung; Förderung; Kind; Grundschule; Ernährung; Ernährungsverhalten; Gesundheitserziehung; Gesundheitsförderung; Übergewicht; Bewegungsverhalten; Fitness; Grundschulalter; Intervention; Prävention
AbstractBackground: Children with migration background are at particular risk for overweight. We assessed the effects of a primary school-based initiative targeted at enhancing physical activity and dietary education among children with a high proportion of migration background. Methods: Four 3rd and 4th grade classes (n=70 children, 77% with migration background) participated in a 10-months intervention comprising 2 additional exercise lessons weekly and 10 nutrition lessons per school year. 6 school classes (n=125 children, 65% with migration background) served as control. Before and after the intervention, an assessment of physical fitness and motor skills and questionnaires on dietary behavior and knowledge were conducted. In a subgroup (n=37), after 6 months of the intervention, daily physical activity was assessed by accelerometer-based monitoring. Differences in changes between the groups were assessed using linear regression analyses. Results: Changes between the 2 time points for fitness and motor skill tests (differences in standard deviation scores) were larger in the intervention than in the control group for the total mean test value (beta=0.38, p(0.001), driven by higher improvements in 5 of the 8 test items, i.e., obstacle race (speed) (beta=0.22, p=0.049), standing long jump (strength) (beta=0.35, p(0.001), sit-ups (strength) (beta=0.33, p=0.002), stand and reach (mobility) (beta=0.22, p=0.042), and 6 min run (endurance) (beta=0.40, p(0.001), independently of confounders. Changes in dietary knowledge and consumption frequencies did not differ between groups. Conclusions: Promoting guided physical activity in a primary school setting with a high proportion of children with migration background positively affected parameters of fitness and motor skills. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2020/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Experimental and clinical endocrinology & diabetes" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: