Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGraf, Lukas
TitelWork-based higher education programmes in Germany and the US: Comparing multi-actor corporatist governance in higher education.
QuelleIn: Policy and society, 36 (2017) 1, S. 89-108
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1449-4035; 1839-3373
DOI10.1080/14494035.2017.1278872
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-198071 urn:nbn:de:0168-ssoar-67867-0
SchlagwörterInterview; Vergleichende Bildungsforschung; Arbeitsmarkt; Deutschland; Interview; Standardisierung; Typologie; Berufsbildung; Experte; Hochschule; USA; Internationaler Vergleich; Vergleichende Bildungsforschung; Hochschulbildung; Akademisierung; Berufsbildung; Arbeitsmarkt; Ausbildungssystem; Duales Ausbildungssystem; Hochschulbildung; Dualer Studiengang; Akademisierung; Hochschule; Hochschulsystem; Internationaler Vergleich; Standardisierung; Typologie; Experte; Deutschland; USA
AbstractIn both Germany and the United States, employers search for new strategies to recruit and train people in times of a dynamically evolving economy and rising educational expectations on the part of individuals. In this context, we observe the proliferation of work-based higher education programmes in both countries. This development challenges the common classification found in the political economy and educational policy literature that distinguishes between collectively governed dual apprenticeships in Germany and market-driven on-the-job training in the US. The paper proposes an alternative conceptualization that identifies significant similarities in the governance mode of work-based higher education across the two countries. Based on expert interviews and document analysis, the institutional analysis focuses on complex multi-actor governance constellations at the nexus of vocational training and higher education and explores consequences for contemporary policy-making in advanced skill formation. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Policy and society" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: