Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKapon, Shulamit
TitelUnpacking Sensemaking.
QuelleIn: Science education, 101 (2017) 1, S. 165-198Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326; 1098-237X
DOI10.1002/sce.21248
SchlagwörterSelbstbildung; Denkentwicklung; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Lernforschung; Lernforschung; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Erklären
AbstractLearning science involves an ongoing process in which learners construct and reconstruct self-explanations and evaluate their relative soundness. This work coordinates and aligns complementary methodological and theoretical approaches to learning to both unpack sensemaking and better understand the conditions that facilitate it. I conceptualize people's sense of what constitutes a good explanation as taking place along a multidimensional metric and discuss three dimensions of this metric that are central to the evaluation of explanations of phenomena in the physical world: (1) intuitive knowledge, (2) mechanism, and (3) framing. The study operationalizes each dimension in terms that can be empirically tracked in students' talk, gestures, and social interactions. The power and function of the multidimensional metric is illustrated through its account of the evolution of self-generated explanations of two seventh-grade girls who attempt to understand why a plastic bottle shrinks when air is pumped out of it. The analysis demonstrates that the framework can explain conviction in an explanation, preference for one explanation over another, and the complex conditions that facilitate this change. Methodological and practical implications are discussed.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: