Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTodd, Amber; Romine, William L.; Cook Whitt, Katahdin
TitelDevelopment and Validation of the Learning Progression-Based Assessment of Modern Genetics in a High School Context.
QuelleIn: Science education, 101 (2017) 1, S. 32-65Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326; 1098-237X
DOI10.1002/sce.21252
SchlagwörterBiologieunterricht; Genetik; Lernverhalten; Lehr-Lern-Forschung; Lehr-Lern-Forschung; Lernprozess; Lernverhalten; Genetischer Unterricht; Biologieunterricht; Genetik
AbstractWe describe the development, validation, and use of the Learning Progression-Based Assessment of Modern Genetics (LPA-MG) in a high school biology context. Items were constructed based on a current learning progression framework for genetics (Shea & Duncan, 2013; Todd & Kenyon, 2015). The 34-item instrument, which was tied to 12 constructs within the genetics learning progression, was administered to 65 high school students at three time points (pre, middle, and post) across a 23-week period of instruction. The LPA-MG, its 12 constructs, and 34 items demonstrated high reliability and construct validity with respect to the Rasch model and indicated by satisfactory fit. Furthermore, it demonstrated utility in providing both quantitative and qualitative information about how students moved along each construct. Using a repeated measures ANOVA design, we found that students made gains across the 23 weeks that were both large and significant at the 95% confidence level. Students also moved along each construct in qualitatively meaningful ways during the 23 weeks of instruction.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: