Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBoyle, Helen N.; Salah, Wail
TitelReading reform in Egypt.
Do the second-grade textbooks reflect the new direction?
QuelleIn: Prospects : quarterly review of comparative education, 47 (2017) 3, S. 197-213
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben S. 209-212
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0033-1538; 1573-9090
DOI10.1007/s11125-018-9435-z
SchlagwörterBildungsreform; Schulbuch; Schulbuchrevision; Leseunterricht; Ägypten
AbstractIn light of disappointing scores on the Early Grade Reading Assessment (EGRA) and the Progress in International Reading Literacy Study (PIRLS), Arabic-speaking countries have begun to reexamine, and in some case reform, how they teach reading in the early grades. Egypt was one of the first countries to initiate early-grade reading reforms in 2010. This article presents a single case study from Egypt, examining whether the grade 2 Arabic-language textbook supports its reform goals. Data were collected through detailed content analysis of the textbook and coded using a "best practices" framework. While the textbook has strengths, it is not consistently in alignment with current research on reading in Arabic. We contend that modest textbook reform could be the easiest and fastest way to improve the teaching and learning of reading in Egypt and the region, in part because teachers depend so heavily on textbooks for lesson structure and because textbooks are generally available.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Prospects : quarterly review of comparative education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: