Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWilson, Anna; Thompson, Terrie Lynn; Watson, Cate; Drew, Valerie; Doyle, Sarah
TitelBig data and learning analytics: Singular or plural?
QuelleIn: Medien + Erziehung, 61 (2017) 6, S. 65-77Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0176-4918
SchlagwörterVergleich; Objektivität; Algorithmus; Datenerfassung; Datenschutz; Ethik; Gesundheit; Kritik; Naturwissenschaften; Physik; Risiko; Werbung; Datenanalyse; Digitalisierung; Leistungsmessung; Objektivität; Vergleich; Heterogenität; Gesundheit; Algorithmus; Datenanalyse; Datenerfassung; Digitalisierung; Naturwissenschaften; Ethik; Physik; Datenschutz; Werbung; Heterogenität; Kritik; Leistungsmessung; Risiko
AbstractRecent critiques of both the uses of and discourse surrounding big data have raised important questions as to the extent to which big data and big data techniques should be embraced. However, while the context-dependence of data has been recognized, there remains a tendency among social theorists and other commentators to treat certain aspects of the big data phenomenon, including not only the data but also the methods and tools used to move from data as database to data that can be interpreted and assigned meaning, in a homogenizing way. In this paper, we seek to challenge this tendency, and to explore the ways in which explicit consideration of the plurality of big data might inform particular instances of its exploitation. We compare one currently popular big data-inspired innovation - learning analytics - with three other big data contexts - the physical sciences, business intelligence and public health. Through these comparisons, we highlight some dangers of learning analytics implemented without substantial theoretical, ethical and design effort. In so doing, we also highlight just how plural data, analytical approaches and intentions are, and suggest that each new big data context needs to be recognized in its own singularity. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Medien + Erziehung" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: