Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Leuders, Juliane |
---|---|
Titel | Inklusion in der Aus- und Fortbildung von Lehrkräften. Eine Bedarfserhebung am Beispiel Mathematikunterricht und Förderschwerpunkt Sehen. |
Quelle | In: Bildung und Erziehung, 70 (2017) 4, S. 427-436Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 2194-3834 |
Schlagwörter | Regelschule; Lehrer; Lehrerfortbildung; Beratungslehrer; Schüler; Inklusion; Mathematikunterricht; Sehbehinderung; Bedarf; Interdisziplinarität; Kooperation; Deutschland |
Abstract | Teaching mathematics in inclusive classrooms with students who are blind or visually impaired is seen as a rather difficult task by many teachers. Thus, there is a need for professional development programs. These should be soundly based in knowledge and theories from the fields of mathematics education, special education and inclusive education. In addition they have to match the needs of the teachers in practice. This article describes the results of a survey with teachers already working in such inclusive settings. Their reported needs and requirements can serve as a starting point for the design of professional development courses. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2018/4 |