Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Sansone, Dario |
---|---|
Titel | Why does teacher gender matter? Gefälligkeitsübersetzung: Warum spielt das Geschlecht des Lehrers eine Rolle? |
Quelle | In: Economics of education review, (2017) 61, S. 9-18Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0272-7757 |
DOI | 10.1016/j.econedurev.2017.09.004 |
Schlagwörter | Rollenverständnis; Selbstbewusstsein; Junge; Geschlechterrolle; Beruf; Informatik; Junge; Lehrer; Mädchen; Mathematikunterricht; Naturwissenschaften; Selbstbewusstsein; Technik; Geschlechterrolle; Schulleistung; USA; Berufsorientierung; Naturwissenschaftliche Bildung; Sekundarbereich; Lehrer; Schulleistung; Lernumgebung; Informatik; Mathematikunterricht; Naturwissenschaften; Naturwissenschaftliche Bildung; Beruf; Berufsinteresse; Berufsorientierung; Geschlechterverteilung; Technik; Mädchen; USA |
Abstract | "This paper shows that high school math and science teacher gender affects student interest and self-efficacy in STEM. However, such effects become insignificant once teacher behaviors and attitudes are taken into account, thus pointing towards an omitted variables bias. Teacher beliefs about male and female ability in math and science - as well as how teachers treat boys and girls in the classroom - matter more than teacher's own gender. The student fixed effects estimates also highlight that creating a positive learning environment and making math and science interesting are pivotal in engaging students in these subjects." (Author's abstract, © 2017 Elsevier). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2018/3 |