Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVachnin, N. A.; Vachnina, E. G.
TitelValeologo-pedagogiceskoe soprovozdenie fiziceskogo vospitanija studentov techniceskogo vuza kak faktor professional'noj podgotovki i tvorceskogo razvitija licnosti.
Titel in anderen Sprachen: Valueology-driven educational service in technical university students' physical education to facilitate professional training and individual creativity building process.
Gefälligkeitsübersetzung: Valeologisch-pädagogische Unterstützung der Körpererziehung der Studenten der technischen Hochschule als Faktor der beruflichen Ausbildung und kreativen Persönlichkeitsentwicklung.
QuelleIn: Teorija i praktika fiziceskoj kul'tury, (2017) 5, S. 15-16Verfügbarkeit 
Spracherussisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0040-3601
SchlagwörterKreativität; Leistungsfähigkeit; Motorische Leistungsfähigkeit; Persönlichkeitsentwicklung; Pädagogische Psychologie; Prüfung; Körpererziehung; Sportpädagogik; Training; Berufsausbildung; Hochschule; Analyse; Lebensfreude; Lebensführung; Sicherheit; Student
AbstractTechnical university students and graduates have to be highly physically fit, particularly in the specialties that expose them to health risks, and the relevant competencies will be provided by the academic education system. Presently Mining University students are subject to valueology-driven physical education system. Objective of the study was survey technical university students regarding their attitude to academic physical culture and sport based on the values-driven educational service. Subject to the survey were 17-22 year-old (n=353) full-time students including 172 males and 181 females sampled at every academic department and course. The sample covered not only the students residing in Saint Petersburg city, but was 73% dominated by non-residents of the latter. The survey data and analysis showed the valueology-driven educational service in the academic physical education and sport system being highly beneficial as verified by the students' healthy lifestyles and social adaptability rating criteria, the progress being important for their social development on the whole. The students' physical progress rating criteria showed the academic physical education system being effective albeit further persistent improvements are still needed to the existing healthy lifestyle promotion models and methods. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2018/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teorija i praktika fiziceskoj kul'tury" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: