Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHarvey, Heather Lea; Parahoo, Sanjai; Santally, Mohammad
TitelShould gender differences be considered when assessing student satisfaction in the online learning environment for millennials?
QuelleIn: Higher education quarterly, 71 (2017) 2, S. 141-158Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0263-9769; 0951-5224; 1468-2273
DOI10.1111/hequ.12116
SchlagwörterMultimedia; Hochschule; Multimedia; Internet; Virtuelle Hochschule; E-Learning; Hochschule; E-Learning; Virtuelle Hochschule; Internet
AbstractThe majority of today's students in online higher education are millennials and have grown up using technology. Therefore, there is a need to determine if their expectations from online learning are different from previous contextual studies and whether or not these vary across gender. This study used a mixed method approach, using focus groups, followed by online surveys of 834 undergraduate students from the University of Mauritius enrolled in an online course. Using factor analysis and structural equation modelling, the study found no significant differences based on gender for millennials, but identified three significant antecedents of student satisfaction for both males and females: university reputation; physical facilities; and instructor empathy. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2017/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: