Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Jensen, Ole |
---|---|
Titel | Dealing with diversity in English schools. A review of policy and practice. |
Quelle | Aus: Allemann-Ghionda, Cristina (Hrsg.); Kula, Gülbeyaz (Hrsg.); Mignon, Laurent (Hrsg.): Diversität in europäischen Bildungssystemen und in der Lehrer_innenbildung. Frankfurt am Main; Bern; Bruxelles; New York; Oxford; Warszawa; Wien: Peter Lang Edition (2017) S. 131-150 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 3-631-68102-X; 978-3-631-68102-2 |
Schlagwörter | Schulpolitik; Schulpflicht; Pflichtschule; Konfessionsschule; Schüler; Fremdsprache; Englisch als Zweitsprache; Englischunterricht; Geschichte (Histor); Einwanderungsland; Migrationspolitik; Vielfalt; Ausländer; England; Großbritannien |
Abstract | The aim of this chapter is to explore policies to involve diversity in English schools. This means examining the historical and contemporary situation of schools in the broader context of diversity policies in England, as well as the development of educational provision for minorities. Experience in EAL provision is a key determinant of success. Schools with long experience in EAL have often maintained their quality, but areas with more recent immigration have greater challenges, such as multiple countries of origin, limited staff experience, and reduced local support. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2020/4 |