Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Kuusisto, Arniika (Hrsg.); Gearon, Liam (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Value learning trajectories. Theory, method, context. |
Quelle | Münster: Waxmann (2017), 259 S. |
Reihe | Research on Religious and Spiritual Education. 10 |
Beigaben | Illustrationen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 3-8309-3658-3; 978-3-8309-3658-9 |
Schlagwörter | Bildung; Erziehung; Sozialer Wert; Sozialisation; Kindergarten; Lehrerausbildung; Lernumgebung; Ethische Erziehung; Wahrheit; Transkulturalität; Wertevermittlung; Interreligiöses Lernen; Islam; Religion; Religionspädagogik; Interdisziplinarität; Lebenswelt; Pluralität; Australien; Deutschland; Estland; Finnland; Großbritannien; Iran; Niederlande; Äthiopien; Österreich |
Abstract | This book provides a theoretical, methodological and contextual framing of value learning alongside individual life trajectories in a diverse range of international educational settings. It brings together philosophical approaches on value learning with empirical research findings from Australia, Austria, Ethiopia, Estonia, Finland, Germany, Iran, the Netherlands and the United Kingdom. A critical interdisciplinary bridge between value learning and life trajectory research, the volume gathers together contributions from leading and emergent researchers to facilitate evidence-informed insights and future collaborations in the field. (Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2018/3 |