Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelEducation in Lithuania.
QuelleParis: OECD (2017), 192 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheReviews of national policies for education
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-92-64-28141-7
DOI10.1787/9789264281486-en
SchlagwörterResilienz; Bildungssystem; Bildungspolitik; Kindergarten; Kindertagesbetreuung; Schule; Schülerzahl; Sekundarstufe I; Sekundarstufe II; Grundschule; Schülerleistung; Curriculum; Inklusion; Gesundheit; Sozioökonomische Lage; Berufsausbildung; Hochschulbildung; Statistik; Abbruch; Leistungsmessung; Bildungseinrichtung; PISA (Programme for International Student Assessment); Litauen
AbstractLithuania has achieved steady expansion of participation in education, substantially widening access to early childhood education and care and tertiary education, coupling this with nearly universal participation in secondary education. However, if Lithuania's education system is to help the nation respond effectively to economic opportunities and demographic challenges, improvements in the performance of its schools and its higher education institutions are needed. Improved performance requires that Lithuania clarify and raise expectations of performance, align resources in support of raised performance expectations, strengthen performance monitoring and the assurance of quality, and build institutional capacity to achieve high performance. This orientation to improvement should be carried across each sector of its education system. This report assesses Lithuania's policies and practices against best practice in education from across the OECD and other countries in the region. It analyses its education system's major strengths and the challenges it faces, from early childhood education and care to tertiary education. It offers recommendations on how Lithuania can improve quality and equity to support strong, sustainable and inclusive growth. This report will be of interest in Lithuania and other countries looking to raise the quality, equity and efficiency of their education systems. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2018/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: