Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Sithole, Seedwell Tanaka Muyako; Abeysekera, Indra |
---|---|
Titel | Accounting education. A cognitive load theory perspective. |
Quelle | London; New York, NY: Routledge (2017), ix, 138 S. |
Reihe | Routledge studies in accounting. 20 |
Beigaben | Illustrationen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-1-138-28630-6; 978-1-315-26852-1 |
Schlagwörter | Lernen; Rechnungswesen; Studium; Lernen; Lernmethode; Betriebswirtschaft; Rechnungswesen; Studium |
Abstract | Introduction -- Elements of difficulty in introductory accounting -- Human cognitive architecture -- Cognitive load theory and instructional application -- Self-management of cognitive load: background and research hypotheses -- Experimental design and task description -- Experiments and results -- Implications of the findings, limitations and suggestions for future research. |
Erfasst von | ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel |
Update | 2017/3 |