Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enArzt, Jessica; Kost, Claudia
TitelEffect of Different Teaching Techniques on the Acquisition of Grammatical Gender by Beginning German Second Language Learners.
QuelleIn: Die Unterrichtspraxis - teaching German, 49 (2016) 1, S. 1-23
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Tabellen 1
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1756-1221
DOI10.1111/tger.10207
SchlagwörterNomen; Genus; Wortschatz; Methodik; Artikel (Ling); Deutsch als Fremdsprache; Genus; Nomen; Wortschatz
AbstractThe grammatical gender of German nouns continues to pose a challenge to second language learners. Following from a connectionist framework, this study explores the effect of two input enhancement techniques, color-coding and gendered actors, on the learning of grammatical gender by beginning learners of German during a vocabulary acquisition activity. Results on an immediate post-test show no significant differences between conditions. In the delayed post-test, however, the control group experienced a significant decrease in accurate gender assignment of the target items, while the gendered actor group displayed a non-significant loss in scores, and the color-coding group actually displayed slightly better scores compared to the immediate post-test. These results suggest that color-coding might be the most effective, while also the least work-intensive, technique for instructors to implement. Further pedagogical implications resulting from this study are discussed. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Die Unterrichtspraxis - teaching German" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: