Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKielblock, Stephan; Gaiser, Johanna M.
TitelThe impact of using research on teaching practices of non-teacher practitioners within German all-day schools.
QuelleIn: International journal for research on extended education, 4 (2016) 2, S. 56-69
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2196-3673; 2196-7423
DOI10.3224/ijree.v4i2.25781
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-229059
SchlagwörterForschung; Interview; Ganztagsbetreuung; Primarbereich; Sekundarbereich; Ganztagsschule; Außerunterrichtliche Aktivität; Außerunterrichtliche Betreuung; Forschungsumsetzung; Praxis; Schulpersonal; Deutschland
AbstractAccording to the literature, practitioners' use of research appears to play an important role in facilitating high-quality applied practice. Previous studies indicate that teachers have a positive attitude towards using research, but that they are rarely successful in implementing it in their actual practice. There appears to be a scarcity of studies that have considered the non-teacher practitioner. This paper analyses interviews conducted with non-teacher practitioners (n=20) who work in extracurricular programmes of German primary and secondary all-day schools. The interview data suggests that some practitioners gather evidence to inform their practices. A deeper analysis of two cases revealed how research was transferred into action. They provided examples of how practitioners could use research to improve their approach with children and young people. The conclusion of this paper emphasises the need to foster evidence-based practices, as well as rigorous problem-solving and decision-making, in the field of extended education. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal for research on extended education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: