Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchnack, Hans-Christian
TitelTesting the Spaces of Discretion: School Personnel as Implementers of Minority-Language Policy in China.
QuelleIn: Journal of current Chinese affairs, 45 (2016) 1, S. 43-74
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1868-1026; 1868-4874
URNurn:nbn:de:gbv:18-4-9460
SchlagwörterEntscheidung; Bildungsreform; China; Entscheidung; Lehrer; Minderheitenrecht; Schule; Schulpolitik; Sprachunterricht; Ostasien; Bildungsreform; Schulpolitik; Politische Institution; Minderheitenpolitik; Entscheidungsspielraum; Minderheit; Schule; Lehrer; Lerninhalt; Sprachunterricht; Minderheitenpolitik; Minderheitenrecht; Politische Institution; Entscheidungsspielraum; Minderheit; China; Ostasien
AbstractFollowing international trends to reform school management, the Chinese government has proposed school-based decision-making as a measure to raise the "quality" of education, but at the same time it has imposed new institutions of accountability for teachers and school administrators. In order to understand how this inter-play between accountability and discretion affects Chinese educational reforms, this paper analyses policy implementation through the lens of decision-making by principals and teachers as street-level bureaucrats. In the case of minority-language education in Xishuangbanna, a subject where institutions provide comparatively large spaces for discretionary decisions, I argue that the current institutions on accountability in minority-language education in China trigger processes by which implementers must interpret vague institutions in order to make decisions for their classroom. These purposefully wide spaces of "interpretational discretion" enable the party-state to make good on its promise to support local diversity, without threatening its own authority to prescribe educational goals. (author's abstract).
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of current Chinese affairs" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: