Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGood, Arla; Russo, Frank A.
TitelSinging promotes cooperation in a diverse group of children.
QuelleIn: Social psychology, 47 (2016) 6, S. 340-344Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1864-9335; 2151-2590
DOI10.1027/1864-9335/a000282
SchlagwörterKindheit; Kind; Kooperation; Soziales Netzwerk; Entwicklung; Kind; Soziales Netzwerk; Entwicklung; Kooperation
AbstractPrevious research involving preschool children and adults suggests that moving in synchrony with others can foster cooperation. Song provides a rich oscillatory framework that supports synchronous movement and may thus be considered a powerful agent of positive social relations. In the current study, we assessed this hypothesis in a group of primary-school aged children with diverse ethnic and socioeconomic backgrounds. Children participated in one of three activity conditions: group singing, group art, or competitive games. They were then asked to play a prisoner's dilemma game as a measure of cooperation. Results showed that children who engaged in group singing were more cooperative than children who engaged in group art or competitive games. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2018/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Social psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: