Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSteinberg, Claudia; Steinberg, Fabian
TitelImportance of students' views and the role of self-esteem in lessons of creative dance in physical education.
Gefälligkeitsübersetzung: Zur Bedeutung der Ansichten der Schülerschaft und die Rolle des Selbstwertgefühls in Unterrichtseinheiten des kreativen Tanzes im Sportunterricht.
QuelleIn: Research in dance education, 17 (2016) 3, S. 189-203Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1464-7893; 1470-1111
DOI10.1080/14647893.2016.1208646
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Gruppenverhalten; Kreativität; Selbstbewusstsein; Selbstwertgefühl; Kind; Lehrerverhalten; Schulkind; Schüler; Schülerperspektive; Schülerverhalten; Soziales Verhalten; Didaktik; Unterrichtseinheit; Tanzen; Schulsport; Sportpsychologie; Sportpädagogik; Sportunterricht; Tanz
AbstractThe purpose of this study was to capture the student's views in lessons of creative dance. A qualitative empirical research design was carried out using video-stimulated recall interviews. The participants in this study were 88 children (63 female and 25 male) between the ages of 9 and 11 years (M = 10.5, SD = 1.2) in physical education lessons. A total of 16 teaching units in dance, which took place once a week within a period of 16 weeks were conducted. Of the 88 children, a total of 37 young male and female subjects (M = 10.5 years) were interviewed about their personal views subsequently to the lessons. Transcripts were analyzed using qualitative content analysis. The analysis revealed that students made use of specific strategies aimed to resist threats to their self-esteem. We observed that students prefer to find creative ideas with familiar partners. Moreover, it has been observed that the anticipation of negative feedback from classmates can be a source of threats to the self-esteem. The identification of such strategies implies specific didactical methods that should be considered when initiating successful creative processes in physical education. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2018/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in dance education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: