Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWeiss, Maureen R.; Bolter, Nicole D.; Kipp, Lindsay E.
TitelEvaluation of The First Tee in promoting positive youth development.
Group comparisons and longitudinal trends.
Gefälligkeitsübersetzung: Die Evaluation des Programms The First Tee in Hinblick auf die Förderung einer positiven Entwicklung von Heranwachsenden. Gruppenvergleiche und longitudinale Trends.
QuelleIn: Research quarterly for exercise and sport, 87 (2016) 3, S. 271-283
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0270-1367; 2168-3824
DOI10.1080/02701367.2016.1172698
SchlagwörterEvaluation; Längsschnittuntersuchung; Vergleichsuntersuchung; Sozialer Wert; Entwicklungsförderung; Persönlichkeitsentwicklung; Kind; Aktivität; Gesundheitserziehung; Golf (Sport); Sportpädagogik; Effektivität; Gestaltung; Intervention; Lebensführung; Zielsetzung; Jugendlicher
AbstractPurpose: This manuscript represents the 3rd in a series of articles documenting our longitudinal evaluation of The First Tee, a physical activity-based youth development program that uses golf as a vehicle for teaching life skills and enhancing developmental outcomes. Previous phases of our project: (a) established initial data-based evidence of effectiveness through cross-sectional and qualitative methods (Weiss, Stuntz, Bhalla, Bolter, & Price, 2013), and (b) provided validity and reliability for a measure of life skills transfer in 3 studies using mixed methods (Weiss, Bolter, & Kipp, 2014). The purpose of the present phase was to: (a) compare youth in The First Tee to youth in other activities on life skills transfer and developmental outcomes, and (b) examine change and stability across 3 years in life skills transfer among youth in The First Tee. Method: In Study 1, youth participating in The First Tee (N = 405) and a comparison group (N = 159) completed measures of key constructs. In Study 2, a longitudinal sample of 192 youth participating in The First Tee completed the life skills transfer measure for 3 consecutive years. Results: Study 1 revealed that youth in The First Tee compared favorably to youth in other activities on 5 of 8 life skills and 6 of 8 developmental outcomes, and Study 2 showed that scores improved or remained stable for life skills transfer over time. Conclusion: Results from both studies show that The First Tee is effective in teaching for transfer of life skills and promoting developmental outcomes. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2017/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research quarterly for exercise and sport" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: