Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchwichow, Martin Geert; Croker, Steve; Zimmerman, Corinne; Höffler, Tim Niclas; Härtig, Hendrik
TitelTeaching the control-of-variables strategy: A meta-analysis.
QuelleIn: Developmental review, 39 (2016) 1, S. 37-63Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0273-2297
DOI10.1016/j.dr.2015.12.001
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-126966
SchlagwörterBildungsforschung; Metaanalyse; Curriculum; Experiment; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Bildungsforschung; Datenanalyse; Entdeckendes Lernen; Leistungsmessung; Metaanalyse; Schülerleistung; Entdeckendes Lernen; Experiment; Curriculum; Datenanalyse; Naturwissenschaftliche Kompetenz; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Leistungsmessung
AbstractA core component of scientific inquiry is the ability to evaluate evidence generated from controlled experiments and then to relate that evidence to a hypothesis or theory. The control-of-variables strategy (CVS) is foundational for school science and scientific literacy, but it does not routinely develop without practice or instruction. This meta-analysis summarizes the findings from 72 intervention studies at least partly designed to increase students' CVS skills. By using the method of robust meta-regression for dealing with multiple effect sizes from single studies, and by excluding outliers, we estimated a mean effect size of g = 0.61 (95% CI = 0.53-0.69). Our moderator analyses focused on design features, student characteristics, instruction characteristics, and assessment features. Only two instruction characteristics - the use of cognitive conflict and the use of demonstrations - were significantly related to student achievement. Furthermore, the format of the assessment instrument was identified as a major source of variability between study outcomes. Implications for teaching and learning science process skills and future research are discussed.
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2017/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Developmental review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: