Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHansmeier, Edith; Cammann, Franca; Neroznikova, Katharina
TitelThe Cologne Model ("Kölner Modell").
An instrument of competency-based curriculum development.
QuelleIn: Journal of the European higher education area, 6 (2016) 3, S. 75-92Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2192-0109
SchlagwörterAkkreditierung; Fachhochschule; Studium; Bologna-Prozess; Hochschule; Studentenschaft; Köln
AbstractThe establishment of competency-based study and teaching, which has been mandatory in the sphere of European Higher Education since the signing of the Bologna Process, has succeded only in part. One of the reasons for this is the failure to consider the competency requirements during the planning phase of study programmes, as well as shortcomings in complete strategies for implementation. Therefore, the Technische Hochschule Köln (TH Köln) took the pending (re)accreditation of several courses as an opportunity to devise a systematic model of competency-based curriculum development. The article presents an overview of the main characteristics of the model, provides first indications of its success and outlines advice derived from experience in competency-based degree course development. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2017/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the European higher education area" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: