Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPereira, José; Araújo, Rui; Farias, Cláudio; Bessa, Cristiana; Mesquita, Isabel
TitelSport education and direct instruction units.
Comparison of student knowledge development in athletics.
Gefälligkeitsübersetzung: Sportunterricht und direkte Bewegungsanweisungen durch den Sportlehrer. Vergleich der Entwicklung des Schülerwissens am Beispiel der Leichtathletik.
QuelleIn: Journal of sports science & medicine, 15 (2016) 4, S. 569-577
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1303-2968
SchlagwörterWissen; Empirische Untersuchung; Kognition; Kognition; Lehrer; Leichtathletik; Wissen; Didaktik; Lehrerverhalten; Sportunterricht; Unterrichtsmethode; Lernerfolg; Sportpädagogik; Bewegungsanweisung; Lehrer; Lehrerverhalten; Lernerfolg; Didaktik; Unterrichtsmethode; Bewegungsanweisung; Leichtathletik; Sportpädagogik; Sportunterricht
AbstractThis study conducted a comparative analysis of students' knowledge development on athletics in Sport Education and in a Direct Instruction unit taking into account sex and initial skill level. The participants were an experienced Physical Education teacher and two sixth-grade classes totaling 47 students (25 boys and 22 girls). Each class was randomly placed in either Sport Education or Direct Instruction classes and participated in 20, 45-minutes lessons focused on shot put, hurdles and triple jump. Knowledge on athletics was assessed through a 25-items written and video-based test. The inter-group differences and improvements across time in the knowledge test were analyzed through the Mann-Whitney and Wilcoxon tests, respectively. There were significant knowledge improvements in both instructional approaches irrespective of students' gender and skill level. In Direct Instruction, the type of task organization, the high rates of repetition of movement patterns and feedback by the teacher were beneficial to student learning. In Sport Education, the autonomy granted to students in the control of the pace of task transitions by making on-going judgments on achievement of performance criteria, implicated students affectively and cognitively with the learning content. It was further supported that several models and teaching strategies should be taken into consideration when teaching Physical Education. Different approaches should be perceived as alternatives and teachers should retain the best in each according with the moment in the unit, student developmental stage, and the specific learning objectives in the task. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2017/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of sports science & medicine" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: