Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSulz, L.; Gibbons, Sandra L.
TitelWhole-school approaches to health promotion in high schools.
A review of four recent interventions.
Gefälligkeitsübersetzung: Ganzheitliche Ansätze zur Gesundheitsförderung in weiterführenden Schulen. Ein Review von vier kürzlich durchgeführten Interventionen.
QuelleIn: International journal of physical education, 53 (2016) 2, S. 2-15Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0341-8685
SchlagwörterGanzheitlichkeit; Verhaltensänderung; Schule; Sekundarbereich; Lehrer; Schüler; Aktivität; Ernährung; Gesundheitsförderung; Engagement; Bewegungsverhalten; Förderkonzept; Intervention; Literaturübersicht
AbstractWhole-school approaches to student health take several different forms and labels within the literature (e.g., Health Promoting Schools; Comprehensive School Health Programs; Coordinated School Health), however, regardless of the model's designation each model or strategy relies on the multi-component approach in which all aspects of the school community are potentially important in establishing healthy lifestyle behaviours of students. The purpose of this review was to summarize of a range of whole-school health promotion interventions conducted in high schools. Four programs conducted in seven countries will be reviewed. The whole-school approaches summarized in this review include: LEAP (Lifestyle Education Activity Program; Pate et al., 2005), DOiT (Dutch Obesity Intervention in Teenagers; Singh et al., 2009), It's Your Move (Mathews, Moodie, Simmons, & Swinburn, 2010), and Health Promoting Secondary Schools [HPSS] (Wharf Higgins, Voss, Naylor, Gibbons, Rhodes, et al., 2013). For each of the four interventions we include: (a) an overview of the research design, goals and intervention components, theoretical framework and results; and (b) a summary of support strategies used for intervention implementation. This review will help inform the development of effective whole-school health interventions strategies for high school students. (geändert). (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2017/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of physical education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: