Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLeuders, Timo
TitelSubject matter analysis with a perspective on teacher education - the case of Galois theory as a theory of symmetry.
QuelleIn: Journal für Mathematik-Didaktik, 37 (2016) Suppl. 1, S.163-191
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch; deutsche Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0173-5322; 1869-2699
DOI10.1007/s13138-016-0099-z
SchlagwörterWissen; Inhaltsanalyse; Lehrerausbildung; Lehrerbildung; Algebra; Mathematik; Theorie
AbstractSince Felix Kleins' influential statement on Elementary mathematics from an higher standpoint many scholars have discussed the role of mathematical knowledge in teacher education and generated diverse arguments for selecting and delivering university subject matter courses. This article contributes to the discussion by considering the special case of Galois Theory. It conducts a subject matter analysis of Galois Theory by drawing on several frameworks from general didactics, subject matter didactics and teacher competence, and by presenting a concrete university course that emphasizes the idea of symmetry and connections to school mathematics. Thereby it proposes an example for a "Subject Matter Analysis with a Perspective on Education and Teachers".
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2017/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal für Mathematik-Didaktik" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: