Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchmidt, Gabriele
TitelMotivation zum Fremdsprachenstudium in einem englischsprachigen Land: Das Beispiel Australien.
QuelleIn: Fremdsprachen lehren und lernen, 45 (2016) 2, S. 62-77Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen
Sprachedeutsch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0932-6936
SchlagwörterEmpirische Forschung; Motivation; Studiengang; Australien
AbstractLike other English-speaking countries Australia is known for its monolingual mindset and some have argued that the growing dominance of English as an international language will further strengthen this attitude. Nevertheless, Australian universities have in recent years seen an increase in students learning a language as part of their degree. This article investigates the L2 motivation of Australian university students to learn a European language. The data analysis of several studies reveals a twofold motivation; first, learners consider language skills as an odd-on qualification; and second, learners see proficiency in another language as part of their identity, and personal development. The findings are discussed in the Australian context and it will be argued that globalisation increases the need for multilingual speakers even if their L1 is English. The article concludes by discussing some of the study's implications for curriculum design. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2017/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Fremdsprachen lehren und lernen" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: