Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAnnabi, Carrie Amani; Muller, Marlene
TitelLearning From the Adoption of MOOCs in Two International Branch Campuses in the UAE.
QuelleIn: Journal of studies in international education, 20 (2016) 3, S. 260-281Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1028-3153; 1552-7808
DOI10.1177/1028315315622023
SchlagwörterInnovation; Theorie; Vereinigte Arabische Emirate; Offener Unterricht; Hochschulbildung; Kurs; Campus; Internationalität; Offener Unterricht; Hochschulbildung; Campus; MOOC (Massive Open Online Course); Kurs; Internationalität; Innovation; Theorie; Online; Vereinigte Arabische Emirate
AbstractMassive open online courses (MOOCs) are free global courses, available on the Internet to unlimited numbers of learners. MOOCs have grown in popularity over the past 5 years and have been perceived as either a threat to traditional higher education (HE) or an innovation that augments learning. This research assesses 20 lecturers' perceptions of whether MOOCs are seen as innovative learning platforms within international branch campuses (IBCs) given that MOOCs offer virtual global education. Rogers' diffusion of innovation (DoI) theory suggested that successful diffusion originates from developed social systems; hence, the theory is used to explore MOOC adoption within the United Arab Emirates. This study was validated by a focus group of 10 lecturers. Results indicated that MOOCs were viewed as innovative; however, adoption among lecturers is low. This study contributes to research by questioning whether lecturers can address the national needs of technology-driven students within current internationalized HE. (HoF/text adopted).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2017/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of studies in international education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: