Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMeda, Lawrence; Monnapula-Mapesela, Mabokang
TitelGoing Wide, Not Wild.
Varying Conceptualizations of Internationalization at a University of Technology in South Africa.
QuelleIn: Journal of studies in international education, 20 (2016) 3, S. 282-294Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1028-3153; 1552-7808
DOI10.1177/1028315316637340
SchlagwörterSchüler; Schülerin; Curriculum; Internationalisierung; Student; Studentin; Südafrika (Staat)
AbstractInternationalization has become a buzzword in universities today. As a result of the breadth of the term the concept lends itself to many interpretations. There is a view that South African higher education does not have a customized national framework of internationalization, which raises questions about whether the intended outcomes are achieved. This article is a presentation of academics' varying conceptualizations of internationalization at a university in South Africa. Thirteen participants-deans, heads of department, program coordinators, and a director of the international office-were purposively selected to participate in semi-structured interviews. Guided by Leask's conceptual framework of the internationalization of the curriculum, as well as findings from the participants, this study agrees with others who argue that internationalization is a gradual process, which is beyond student and staff mobility and accreditation by an international body. It is concluded that to enhance effective internationalization at a university, a critical review of academics' conceptualization of the term is essential. (HoF/text adopted).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2017/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of studies in international education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: