Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLewin, Sonja
Titel"This is a continuation of what might have been".
"Fan Fiction" als Zugang zu Fernsehserien im Englischunterricht.
QuelleIn: Fremdsprachen lehren und lernen, 45 (2016) 1, S. 81-96Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen
Sprachedeutsch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0932-6936
SchlagwörterGender; Fernsehsendung; Methodik; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Reflexion (Phil)
AbstractA comprehensive film education can enable to deal competently with TV series: they can learn how to analyse this popular format, how to discuss it critically within economic structures, and how to reflect on their own viewing experience. The article argues that, and demonstrates how, these aims can be achieved via the use of fan fiction in English lessons at upper-secondary or university level. The article is divided into three chapters. The first part connects research results from the areas of literacy, cultural and gender studies on fan fiction with learning goals that aim at film education and gender awareness. In chapter two, different approaches to TV series via fan fiction are developed from this connection. Chapter three outlines how selected ideas from chapter two can be realised in specific tasks alongside the vampire series "True Blood". (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2016/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Fremdsprachen lehren und lernen" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: