Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inZannier, Aurélie
TitelCase study of a Global Simulation in French as s Foreign Language with beginner level learners at the University of Namibia: A search for an authentic language and culture exposure in an African Anglophone country.
QuelleIn: Journal for language teaching, 49 (2015) 1, S. 353-381Verfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0259-9570
SchlagwörterEmpirische Forschung; Fallstudie; Anfangsunterricht; Fremdsprachenunterricht; Französischunterricht; Hochschule; Authentizität; Simulation; Namibia
AbstractIn a communicative based approach, the French Foreign Language learning teaching activities offered in classrooms favour exposing learners to authentic communicative situations that are relevant in a French or Francophone "genuine" context. This quest for "reality" or "authenticity" might be challenging in some linguistic environments such as African Anglophone countries where learners do not benefit from many opportunities to practice the foreign language and/or to get accustomed to its culture beyond the classroom. From this perspective, roleplays proved to positively provide learners with efficient communication skills that closely resembled "real" communication contexts. This paper aims at defining the Global Simulation (GS) process and its technicalities. The paper also aims at describing the adaptation from Debyser's Global Simulation guide, L'Immeuble, to the context of the study: second year level students at the University of Namibia. The impact of applying GS on learners' needs and expectations will be analysed. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal for language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: