Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLin, Ming Huei; Lee, Jia-Ying
TitelData-driven learning: changing the teaching of grammar in EFL classes.
QuelleIn: ELT journal, 69 (2015) 3, S. 264-274
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 3; Literaturangaben; Tabellen 1
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-8290; 0307-8337; 0951-0893; 1477-4526
DOI10.1093/elt/ccv010
SchlagwörterEnglischunterricht; Fremdsprachenunterricht; Grammatik; Methodik; Grammatik; Korpusanalyse; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht
AbstractThis study aims to investigate the experience of six early-career teachers who team-taught grammar to EFL college students using data-driven learning (DDL) for the first time. The results show that the teachers found DDL an innovative and interesting approach to teaching grammar, approved of DDL's capacity to provide more incentives for students to engage in discussion, and endorsed its effectiveness in transforming relatively passive students into active learners. The results also indicate some challenges that DDL entailed and possible ways for the teachers to meet them. The challenges included increased workload and technical difficulties in designing DDL materials and conducting DDL-centred activities, but the teachers still eventually improved their DDL teaching by following three key practices: reducing the number of corpus entries used, deploying complete concordance lines whenever possible, and asking the students focused guiding questions. This article concludes with suggestions for future DDL practice in EFL grammar classrooms. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ELT journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: