Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGorylev, Alexander Ivanovich; Tregubova, Natalia Damirovna; Kurbatov, Sergiy Vladimirovich
TitelComparative advantages and limitations of qualitative strategy of comparison as applied to Russian cases of Perestroika period's representation in history textbooks.
QuelleIn: Asian social science, 11 (2015) 3, S. 218-223
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben S. 222-223
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1911-2025
DOI10.5539/ass.v11n3p218
SchlagwörterSchulbuch; Geschichtsunterricht; Perestrojka; Russland
AbstractThe paper is devoted to the analyses of the results of the comparative research of perestroika periodrepresentations in Russian textbooks on history. Research design and research results are discussed in aframework of distinction between qualitative and quantitative strategies of comparison. The basic features ofqualitative strategy, its strong and weak points are outlined based on the materials of the research. Threediscourses of representation of perestroika period in Russian textbooks are identified. The aim of this paper is todiscuss comparative advantages and limitations of qualitative strategy of comparison as applied to our study ofperestroika period representations in Russian textbooks on history.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Asian social science" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: