Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSabbatini, Marcelo
TitelConcepções e estratégias da aprendizagem participativa na educação a distância (EAD): contribuição das práticas dialógicas e comunicacionais para a autonomia discente.
Gefälligkeitsübersetzung: Concepts and strategies of participatory learning in distance education (DE): contribution of practice dialogic and communicational for autonomy student.
QuelleIn: Revista Observatório, 1 (2015) 3, S. 80-99
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheportugiesisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2447-4266
SchlagwörterPädagogik; Autonomie; Kommunikation; Autonomie; Dialog; Kommunikation; Lernen; Pädagogik; Student; Engagement; Ausbildung; Konzeption; Lernen; Engagement; Ausbildung; Fernschule; Dialog; Konzeption; Student
AbstractUnder the premise that many distance education initiatives, when effectuated, maintain practices associated with traditional education and instructionism, with little participation and engagement on behalf of learners towards the realization of the progressive pedagogical models on which these same projects are based, we inquire upon the engaged learning concept, from its theoretical conceptions, as well as the strategies for its implementation. Besides promoting learners' autonomy, these principles are justified by the reduction of the high levels of dropout and lack of motivation that characterize this modality. Specifically, we associate dialogue based communication practices, in the context of interactivity in technological learning systems as a source of student engagement towards the teaching-learning process.
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Revista Observatório" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: